Hjerte Guirlande / Heart Garland DIY | Tungelunden: Hjerte Guirlande / Heart Garland DIY

tirsdag den 11. september 2012

Hjerte Guirlande / Heart Garland DIY


Jeg har syet en lille hyggespreder med rå kanter. Et sy-projekt alle kan gå til, bare du kan håndtere en saks og en symaskine.. alternativt kan hjerterne syes i hånden.

Du skal bruge:
Stof
Pladevat
Bomuldsgarn
Saks
Nål
Perler
Strygejern

Lav en skabelon så hjerterne bliver ens, mine er ca. 12 cm høje og 10 cm brede.
Klip 2 hjerter i stof og 1 hjerte i pladevat. Læg pladevat på vrangsiden mellem de to stofhjerter, hæft og sy hele vejen rundt, to gange, med brede zig zag sting - og vupti - ét hjerte færdigt. Når du har lavet det antal du ønsker, tråder du nålen med bomuldsgarnet og fører det gennem hjertet, lodret eller vandret alt efter, hvordan den skal hænge. Herefter presser du hjerterne med strygejernet. Jeg har perler på nederst som hviler på en knude, det giver den lidt ekstra tyngde - men man kan jo bruge ingen eller flere, sætte perler mellem hjerterne, pynte med en knap eller noget helt tredje.

Min skal hænge i et glasparti vi har i vores entre og den er ikke tungere end, at et stykke almindeligt tape kan holde den - smart, for jeg har en pilfinger der nok vil hive lidt i den.


Quick and easy sewing project for beginners. Zig zag on you sewing machine or hand stitch to get a raw edge. Materials: Fabric, batting, scissors, pins, cotton yarn/thread, iron, sewing needle and pearls. 

Make a template for your hearts - mine are 12x10 cm. Cut two pieces from your fabric and one piece from your batting. Put the batting in between the two pieces of fabric - fabric right sides facing out. Zig zag two times around, and you have finished your first heart :) When you have all your hearts ready, thread a needle with cotton yarn and pull through from top to bottom or side to side (depending on how you want you garland). I have two pearls at the end of mine - but decorate as you please. Iron flat to finish.


Sådan så den ud i første omgang -  nu hænger hjerterne over hinanden som på billedet foroven

9 kommentarer:

  1. Meget fin og lækre farver! Idéen er puttet i idékassen aka Pinterst.

    For øvrigt hvordan putter du dit navn på billederne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina :) Jeg bruger PicMonkey til at redigere billeder i - der kan du skrive en tekst på dine billeder

      Slet
  2. Svar
    1. selv tak, dejligt du vil bruge den :)

      Slet
  3. Super fine - tak for ideen :-)

    SvarSlet
  4. Den er fin! Sådan en skal jeg helt sikkert prøve at lave - tror jeg vil hænge en op på Carlas værelse. Rigtig god idé.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...