Farven lilla | Tungelunden: Farven lilla

onsdag den 29. august 2012

Farven lilla


Åh ja, når man har sat sig noget i hovedet ! det driller mig altså stadig det kantbånd, men jeg er stædig (og efterhånden en ret rutineret opsprætter). Vil gerne sy så tæt på kanten som muligt, men så går det galt på 'vrangsiden' og det dur jo ikke - det problem har jeg ikke haft de gange jeg har syet et enkelt lag, altså uden foer, men jeg må vel bare øve mig lidt mere :)

I'm having some trouble with my top stitching not catching the back of my bias tape.. a little frustrating - well practice makes perfect, right?

22 kommentarer:

  1. På billedet ser den bare smuk ud - og stoffet er jo så fint.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lykkedes også, at lave det rimelig pænt - efter et par forsøg :)

      Slet
  2. Jeg har det samme problem og det er bare så kjedelig at det ikke blir fint på andre siden (kantbåndet) :) Vi får bare prøve og prøve :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er så ærgerligt - øvelse gør mester, jeg VIL simpelthen lære det :) Men rart, at vide jeg ikke er ene om det

      Slet
  3. Hej Karina,
    Hvis jeg laver noget der er lidt besværligt stryger jeg nogengange kantebåndet først.
    Jeg stryger det, så det folder på midten, men ikke HELT på midten. Så bagsiden har 1 mm mere end forsiden. Giver det mening? For når jeg så syr det på med en søm tæt på kanten på forsiden, så er der et lille sømmerum at give af på kantebåndets bagside. Argh. Det er svært at forklare, men det fungerer altså rigtig godt :>!

    Og rigtig fin vest!

    Kh maj

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror faktisk jeg ved hvad du mener - så en video i går, hvor hun viste, at det købte kantbånd faktisk er foldet så den ene side er en lille bitte smule korte til en ene side, som du beskriver (hendes var købt med fold på midten) så jeg skal vidst lige prøve, at stryge først. Du syer den bredeste side på først ikke?

      Tak for rådet :)

      Slet
    2. Åh, kan man købe det forstrøget? Det lyder dyrt :-D !

      Jeg syr det bare på i een arbejdsgang. Folder det tæt omkring og syr fra forsiden :).

      Slet
    3. Det kan man åbenbart i USA. Måske skulle jeg forsøge mig med din metode, det ka jo nærmest ikke gå værre end, at jeg må sprætte op - og så er der kun én syning der skal op jo ;) Hvis man bruger rigeligt med nåle burde det nok kunne lade sig gøre.

      Slet
    4. Nå for søren.
      Nu har jeg været lidt omkring (net-wise), og kan se, at min måde at sy kantebånd på åbenbart er helt no-go ;-D !!

      Men jeg fandt en fin kantebåndsTUT hos Marapyttas syskole: http://marapyttasyskole.blogspot.dk/2011/10/pn-kantebands-afslutning.html

      Måske kan du bruge det til noget? (eller måske viser hun dig i virkeligheden bare PRÆCIS det du allerede gør...).

      (HVIS du nu skulle kaste dig ud i no-go løsningen, så vil jeg anbefale dig at fugte og nulre kantebåndet. Så bliver det mere fleksibelt. Dampstryge det. Og så sætte det på løbende -uden nåle- det giver bedst føling med tingene, og mulighed for at strække i båndet, som du kommer frem. Hvis man ikke strækker båndet bliver det ofte sådan lidt "flapset" på buede strækninger.)

      Slet
  4. Ih det er så træls når det driller.har også været bedste ven med opsprætteren:-) jeg synes den er virkelig flot og ka super godt li det lilla stof! Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak du - jeg har et had/kærlighedsforhold til min opsprætter, den er ret handy at have.. omvendt håber jeg vi skal bruge mindre tid sammen fremadrettet ;)

      Slet
  5. En god portion stædighed, kan være en fordel, men syntes nu den er rigtig fin.
    Du er velkommen til at kigge forbi min blog, hvor der
    for øjeblikket er gang i 3 give-aways bla, en fra Tante Grøn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elisa, tak :) Jeg kigger forbi din blog :)

      Slet
  6. Jeg synes den ser super fin ud :-) men kender nu godt det med kantbåndet, jeg har samme problem. Hvor har du mønstret til vesten fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie, godt man ikke er helt alene om problemet - hvis man googler kantbånd og frustration så kommer der vidst en del hits :D Mønsteret er fra Symagasinet november 2011, jeg har lånt det på biblioteket. Synes den har en rigtig fin form og så er syvejledningen jo nem, at gå til.

      Slet
  7. Ingen sytips herfra, men hvor er det bare en sød vest i fine farver :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, er også vild med det lilla stof :)

      Slet
  8. Smuk vest og rigtig fint ophæng/bøjle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgit - ophænget er fra Fur strand :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...