Hæklet bedstemor-sjal (DIY) | Tungelunden: Hæklet bedstemor-sjal (DIY)

torsdag den 28. juni 2012

Hæklet bedstemor-sjal (DIY)

Jeg er i gang med et farverigt bedstemor-sjal lavet på en helt simpel halv bedstemorfirkant. Der er et stykke vej endnu, for det skal gerne blive dejligt stort, men det er et godt sofaprojekt og så kan man kun blive glad i låget af alle de flotte farver

 DIY 
Halv bedstemorfirkant/Sjal

(forkortelser)

rk - række
lm - luftmaske
stgm - stangmaske

Start med en magisk ring (eller saml en ring af luftmasker)

rk. 1: 3 lm (tæller som første stgm i denne og alle efterfølgende rækker), 3 stgm i ringen, 2 lm, 4 stgm i ringen

rk. 2: 3 lm, vend, 3 stgm mellem 1. og 2. stgm fra forrige rk, 1 lm, (3 stgm, 2 lm, 3 stgm) i næste lm-mellemrum, 1 lm, 4 stgm mellem sidste og næstsidste stgm fra forrige rk

rk. 3: 3 lm, vend, 3 stgm mellem 1. og 2. stgm fra forrige rk, 1 lm, 3 stgm i næste lm-mellemrum, 1 lm, (3 stgm, 2 lm, 3 stgm) i næste lm-mellemrum, 1 lm, 3 stgm i næste lm-mellemrum, 1 lm, 4 stgm mellem sidste og næstsidste stgm fra forrige rk.

Fortsæt på samme måde til arbejdet har den størrelse du ønsker. Undgå, at hækle for stramt og skift farve som du har lyst. Når du har fået den færdige størrelse kan du evt. afslutte med en fin kant (f.eks. en muslingekant)





14 kommentarer:

  1. Det ser SÅ fint ud :-)
    Sofa-projekter er SÅ gode!

    SvarSlet
  2. Ej hvor blir det bare skønt og dejlige farver! Har også overvejet et sjal til sommerferien, det ville være fint at sidde ud og nørkle med det :-) ha en dejlig dag!

    SvarSlet
  3. tak for diy, den skal helt sikkert prøves en dag selvom jeg ikke går med sjal.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil bruge det som "tørklæde" og måske på sene grillaftener - det kan måske også bruges som et lille tæppe i autostolen.Går nemlig heller ikke med sjal :-)

      Slet
  4. Hvor er det fint..! Ærgerligt jeg ikke gør så meget i sjaler..;)
    Håber stoffet er kommet fint frem og er faldet i smag..
    Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg har desværre ikke modtaget noget fra dig endnu? har lige tænkt på det i dag. Hvornår er det mon sendt?

      Slet
  5. fine farver. sådan et kan jeg også sagtens finde på at lave. tak for DIY

    SvarSlet
  6. Skønt til sene aftener på terrassen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det tænker jeg også - lever stadig i håbet om lune sommeraftener :)

      Slet
  7. Hej hej :-)

    Det ser ud til at blive et lækkert sjal!

    Du har vundet min give away, så kig forbi og send din adresse til min mail juliabsn@hotmail.com

    KH Julie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Julie, ej hvor fedt - kigger straks forbi og sender dig adressen :)

      Slet
  8. Super lækkert sjal! Hvilket garn og hvilken str hæklenål

    SvarSlet
  9. Hej Camilla, jeg har brugt alm. bomuldsgarn og en hæklenål str. 3. Men du kan lave det i lige nøjagtigt det garn du ønsker og den nål der passer til det :) God fornøjelse - og vil du se mit færdige resultat så har jeg netop postet et indlæg med billeder af det

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...