Hæklet sløjfe fingerring - mini DIY | Tungelunden: Hæklet sløjfe fingerring - mini DIY

fredag den 18. maj 2012

Hæklet sløjfe fingerring - mini DIY

Små sløjfer til fingerringe, de kan selvfølgelig også bruges på andre måder.. jeg har ihvertfald et par ideer der lige skal testes. Hvis du lyst til selv, at lave en, kommer her lige en beskrivelse af fremgangsmåden - meget simpel! 

Du skal bruge en bomuldsrest, hæklenål (her er brugt 2,5 mm), justerbar fingerring og limpistol. 

Start med at hækle 21 lm, hækl herefter 3-4 rk fm (alt efter garnets tykkelse og hvor bred du vil have sløjfen). Hækl km i alle fm og ender hele vejen rundt for, at få en pænere kant (man kan evt. bruge en kontrastfarve). Uden at bryde garnet hækler du nu enderne sammen til en ring. 

Bryd garnet, men lad en lang tråd være tilbage, denne skal snoes stramt om sløjfens midte nogle gange, bind den sammen bagpå sløjfen med den anden løse ende (du folder sløjfen så de hæftede ender er midt bag, herefter tråden omkring). Nu kan du lime den på ringen som den er, eller du kan klippe et smalt stykke stof/læder og lime det fast på sløjfen og derefter lime på ringen.

Hvis du synes den ser flad ud kan du lige stikke enden af din hæklenål igennem i begge sider af sløjfen :)

Beklager de dårlige billeder.. har glemt, at slukke kameraet sidst jeg brugte det, så jeg måtte ty til mobilkamera som ikke tager gode billeder om aftenen. Smider lige nogle bedre ind på et tidspunkt :)

6 kommentarer: